Beste behin ere agerian gelditzen ari da Espainiar Estatuaren ahuldadea. Azkenengo garai honetan, ustelkeria kasuak etengabe biderkatzen eta azaleratzen ari dira. Adibiderik mediatikoena, Barcenasen afera, Alderdi Popularra legez kanpo finantzatzeko urteetan zehar sendoturiko sistemaren izeberg punta besterik ez da. Modu honetan, botere ekonomiko nagusiek alderdi politiko horrek hartzen dituen erabakiak haien mesedetan izango direla ziurtatzen dute, askotan alderdi horren aldekoen gehiengoaren interesen aurka. Hau da, hain zuzen ere, azkenaldi honetan Estatu mailan hartu diren neurri eta erabaki politikoekin gertatzen ari dena. PPren inguruan ari gara, baina PSOEk ere badauzka ustelkeria kasuak (Andaluziako EREak, Jose Blanco...).
Dena den, argi gelditu beharrekoa da deskribatzen ari garen testuingurua ez dela soilik Estatuaren beste lurraldeetara mugatzen. Izan ere, UPNk Nafarroan nahi beste lapurtu du Madrilen agintean zeudenen oniritziarekin. Honek azalduko luke zergatik Nafarroako epaile batek, CAN auzia dela eta, Nafarroako gobernuan egon diren buru nagusien (Yolanda Barcina, Miguel Sanz, ...) delitu zantzuak ikusi eta, nahiz eta horiek epaitu ahal izateko Espainiako Auzitegi gorenari pasatu auzia, Estatuko Fiskaltza Nagusiak ez du ametitu. Honek guztiak, beste behin ere, Euskal Herrian eta bereziki Nafarroan gero eta zabalagoa den autodeterminazio nahiaren aurkako estrategiak Estatuarentzat berebiziko garrantzia daukala eta justiziaren gainetik gelditzen dela adierazten du, interes hauen aldekoei erabateko babesa emanez.
Espainiar Estatua noraezean dabil aspalditik. Krisi ekonomiko larri baten testuinguruan eta sarritan egoera hori aitzakiatzat hartuta, gizarteak urteetan zehar borrokatzen lorturiko eskubideak murrizten ari dira erreforma ezberdinen bidez. Langileen eskubideen prekarizazioa, Hezkuntzan eta Osasun arloan pribatizazioaren eta baliabide publikoen murrizketen aldeko apustua dira eraso nagusienetako batzuk.
Beraz, Espainiar Estatuaren ereduaren gainbeheraren aurrean, Euskal Herriko gizarteak etorkizun oparo baten aukera izan nahi badu, bidea bakarrik jarraitzea besterik ez zaio gelditzen. Garaia da, Europan beste herrialde batzuk (Katalunia, Eskozia, ...) bezala, independentziaren aldeko hautua egiteko. Gainera, eragile politiko guztiek Autonomien Estatuaren amaierara heltzen ari garela partekatzen dutenean, Estatu horrekin hausteko ordua da. Estatutu berritu baten aldeko aukera akats berdina errepikatzea izango litzateke, agerian gelditu baita Estatuaren jarrera eta sinesgarritasuna azkenengo 3 hamarkada hauetan zehar, adostutako akordioak ez baititu bete eta Gernikako Estatutuak ematen zituen konpetentziak bertan behera uzteko mehatxua etengabea baita.
Ez da erreza izango, bidean hamaika oztopo eta zailtasun aurkituko baititugu, baina guztion ardura da gure hurrengo belaunaldiei etorkizun hobe bat eskaintzea, eta hori Euskal Herria independente batean gauzatuko da.
HOY, MÁS QUE NUNCA, INDEPENDENCIA
Una vez más está quedando en evidencia la debilidad del Estado Español. Últimamente se están sucediendo y multiplicando continuamente episodios de corrupción. El ejemplo más mediático, el caso Bárcenas, no es más que la punta del iceberg del sistema de financiación ilegal del Partido Popular basado en el intercambio de favores entre los principales poderes económicos y políticos del Estado, olvidándose de defender los intereses de la mayoría de sus propios votantes. Hablamos del PP, pero el PSOE se encuentra en una situación similar con varios casos de corrupción entre sus filas (los EREs en Andalucía, José Blanco...).
De todas maneras, lo que resulta innegable es que el contexto que describimos no se limita únicamente al resto de los territorios del Estado Español. UPN ha estado saqueando dinero público a manos llenas en Navarra durante años, con el visto bueno de los mandatarios de Madrid. Esto explicaría porqué un juez ha detectado en la gestión de la CAN indicios de delito de los principales mandatarios del gobierno de Navarra (Yolanda Barcina, Miguel Sanz...) y para poder juzgarles ha pasado el caso al Tribunal Supremo, pero la Fiscalía General del Estado no lo ha admitido. Todo esto, una vez más, demuestra que la estrategia del Estado en contra del deseo, cada vez más amplio, de autodeterminación en Euskal Herria y especialmente en Navarra es de extraordinaria importancia y está por encima de la justicia dando un apoyo incondicional a sus integrantes.
Hace tiempo que el Estado Español va a la deriva. En un contexto de crisis económica y a menudo tomándolo como excusa, están recortando derechos que la sociedad ha ido logrando durante años mediante la lucha, aplicando sucesivas y diversas reformas. La precarización de los derechos laborales, la apuesta en favor de la privatización y de los recortes de los medios públicos en Sanidad y en Educación son algunas de las principales agresiones.
Por tanto, frente al declive del modelo de Estado Español, a la sociedad de Euskal Herria no le queda otra alternativa que la de seguir su propio camino. Es el momento de apostar por la independencia al igual que han hecho en otros territorios en Europa (Catalunya, Escocia...). Además, cuando todos los agentes políticos por unanimidad comparten que el modelo de Estado de las Autonomias está llegando a su fin es la hora de romper con dicho Estado. Sería una tremenda metedura de pata volver a repetir la aventura de un Estatuto renovado, ya que ha quedado en evidencia la actitud y la credibilidad del Estado estos últimos 30 años incumpliendo sistemáticamente los acuerdos adquiridos y amenazando continuamente con arrebatar las competencias de manera unilateral.
No va a resultar sencillo, ya que en el camino encontraremos multitud de obstáculos y dificultades, pero es responsabilidad nuestra el ofrecer un futuro mejor a nuestras siguientes generaciones y eso se cumplirá en una Euskal Herria libre.
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