Kataluniako Casteldefell geltokian izandako istripu larriaren aurrean, iritzi edo ideia batzuk plazaratu nahi ditugu, hausnarketa kolektiborako. “Inoiz ez da trenbidea zeharkatu behar” egunotan gehien esan den esaldia da, zalantzarik gabe. Ba, Arrankudiagan hiru geltoki daude (Bakiola, Iberlanda eta Arbide) eta hiruretako batek ere ez dauka irisgarritasun egokia. Inoiz istripuren bat gertatzen bada, politikariek eta RENFEko arduradunek, euren buruak justifikatzeko, nasa azpitik doan bide bat daukagula esango digute. Baina ez digute honelakorik esango: Iberlandan, trenbidearen azpiko tunela erabiltzen badugu ere, gurpil-aulkia erabili behar dutenek ezinezkoa dutela geltokira joatea edo handik jaistea; edo haur-kotxea daramaten pertsonentzat edo adinekoentzat abentura izugarria dela geltokira joatea… Eta larriagoa da Bakiola eta Arbideko geltokien egoera.
Argi dago. Arrankudiagan, RENFEk obra merkeena egin zuen, trenbidea zeharkatzeko aukera emanez, debekatuta egon arren. Eta ordutik ez da ezer aldatu. Benetan espero dugu inoiz ez izatea aieneka hasteko arrazoirik.
Baina lehendik datorren kontu bat da. Duela urte batzuk, errepidean izandako istripuen ondorioz, auzokideok errepidea moztu genuen semaforoak eskatzeko. Orduko erantzuna: ezinezkoa da semaforoak ipintzea. Baina Ugaon hiru semaforo jarri dituzte, 800 metroko zatian. Eta errepide bera da.
Ez daukagu geltokira iristeko bide egokirik; gero eta zailagoa da herritik errepidera sartzea autoarekin; ez daukagu zarata murrizteko pantailarik, ezta semafororik ere… Eta hori, azken 20 urteetan alkateak Bizkaiko Ahaldun Nagusiaren alderdi berekoak izanda! Bestela…!
RENFE y accesos
A raíz y como consecuencia del terrible accidente en la estación catalana de Casteldefell, quisiéramos hacer públicas algunas impresiones o ideas que bien pueden servir para la reflexión colectiva. “Jamás y bajo ningún concepto se deben cruzar nunca las vías del tren” es seguramente la frase más recurrida estos días. Pues bien, en Arrankudiaga hay hasta tres estaciones (Bakiola, Iberlanda y Arbide) y resulta que ninguna de ellas cuenta con plena accesibilidad. La cuestión es que si algún día se produce un accidente que a nadie le quepa duda de que tanto los políticos de turno como los responsables de RENFE se justificarán diciéndonos que disfrutamos de un paso bajo los andenes. Pero lo que no nos dirán es que, aunque en Iberlanda diéramos la vuelta yendo bajo el túnel de las vías, nadie en silla de ruedas podría acceder ni bajar de la estación, además de ser mayor aventura que la que ya es hoy día para personas con carros de críos, personas mayores, etc. Que ya es decir. Los casos de Bakiola y Arbide son aún más sangrantes ya que esa posibilidad ni existe.
El tema está claro. En Arrankudiaga RENFE realizó la obra más barata mediante accesos que permiten cruzar las vías aún, según ellos, estando prohibido y desde entonces todo sigue igual. Nuestra única esperanza es no tener que lamentarlo jamás.
Pero llueve sobre mojado, ya que en su día y como consecuencia de los accidentes que se produjeron en la carretera, vecinos y vecinas realizamos cortes exigiendo semáforos y se nos respondió poco menos que era imposible. Y ahora observamos como en menos de 800 metros en Ugao han instalado tres semáforos en la misma vía.
Ni accesos adecuados en la estación, con una carretera a la que cada vez cuesta más incorporarse, ni barreras contra el ruido, ni semáforos… ¡Y esto siendo los alcaldes de los últimos 20 años del mismo partido que el diputado general de Bizkaia, porque de lo contrario…!
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