miércoles, 30 de diciembre de 2015

Bakea behar dugu!!

Orain dela ez askora arte, bakea eskatzen zuten pankartak zeuden batzoki guztietan,  udaletxe gehienetan eta aldundietan… Argudio politikoak aipatzen ziren pankartak jarri eta mantentzeko; baina, batez ere, nagusi ziren arrazoi etiko eta moralak. Udalak deituta Arrankudiagan egiten ziren kontzentrazioetan ere lema eta pankarta hori erabiltzen zen.
2011ko urriaren 11n ETAk, alde bakarrez, behin betiko su-etena iragarri zuenetik aurrera, pankarta horiek desagertu egin ziren, ia isilpean. Egun batetik bestera batzokietako balkoietan ez zen ikusten halako pankartarik, erakundeetan inork ez zuen eskatu osoko bilkurarik pankarta kentzeko (baina osoko bilkurak egin ziren pankartak jartzeko)… Bazirudien bakea lortuta zegoela. Are gehiago; garai hartan sarritan esan zen indarkeriarik gabe, baketik eta demokraziatik abiatuta, dena zela posible. Munillak, EAJk, PPk… bere egin zuten mezu hori. Eta Espainiaren batasuna eta haren armada Katalunian edo Euskal Herrian erabakitzeko eskubideari aurre egiteko?
Bada, lau urte baino gehiago igaro direnean, argi geratu da batzuentzat indarkeriaren aurkako morala eta etika ETAren indarkeriaren sinonimo zirela.
Adibide bat jartzearren, ETAren ekintzak gaitzesteko hain irmo agertzen ziren alderdi politiko eta erakundeen jarrera baino ez dugu aztertu behar. Izan ere, orain, indarkeria matxistak eragindako erailketa ugarien aurrean, erakunde horietako asko komunikabideei begira espedientea betetzeko baino ez dira agertzen.
Eta arlo sozialean? Non geratu dira edozein indarkeria motaren aurkako mezuak? Ala ez da indarkeria familia osoak haien etxeetatik botatzea eta, bitartean, bankuei laguntzea eta ustelak babestea? Badaude drama horren aurre beren buruaz beste egin duten pertsonak.
Eta gatazka eta haren ondorioak behin betiko konpontzeko? Ba, egunero-egunero urratzen dira legeak eta euskal presoen giza eskubideak: senideek eta lagunek astebururo egin behar dituzten milaka kilometroak, ahalegin fisiko eta ekonomikoak sakabanaketari aurre egiteko, jipoiak, isolamendua… eta errepidean hildakoak. Eta haien “bakea” borobiltzeko, hor mantentzen diuzten epaiketa politikoak, jazarpena, kontrolak eta mendekua. Edo gatazka armatura itzultzeko era guztietako probokazioak.
Zer esan nahi du horrek? Ba, argi esanda, batzuentzat horrek ez duela ezer esan nahi. Indarkeria horrek ez diela kalte edo arazo “moralik” sortzen. Agintari politikoak lasai joan ahal direla lotara… Harro agertu ahal direla “beren bakea” lortu izanaren ideia zabalduta.
Baina herri honetan asko eta asko gara behar den lekuan indarkeria salatzen jarraituko dugunak, benetako bakerik ez dagoela esaten jarraituko dugunak.


No hace tanto tiempo que en todos los batzokis, así como en la mayoría de ayuntamientos y diputaciones… lucían pancartas que reclamaban paz. Se argumentaban razones políticas pero fundamentalmente éticas y morales para colocarlas y mantenerlas. También las concentraciones que se hacían en Arrankudiaga convocadas por el Ayuntamiento eran encabezadas por el mismo lema y pancarta.
A partir de que ETA decidiera unilateralmente declarar su alto el fuego definitivo el día 11 de octubre de 2011, fueron retiradas casi clandestinamente. De la noche a la mañana los balcones de los batzokis ya no la tenían, en las instituciones nadie planteó ningún pleno para su retirada, cosa que se hizo para colocarlas… parecía ser que el objetivo de la paz se había logrado. Es más, también en aquella época a menudo se decía que sin violencia, desde la paz y la democracia todo era posible. Desde Munilla al PNV, pasando por el PP, hicieron suyo este discurso. ¿Y la unidad de España y su ejército como respuesta al derecho a decidir en Catalunya o Euskal Herria?
Pues bien, transcurridos más de cuatro años, se ha demostrado que para algunos y algunas la moral y la ética frente a la violencia era sinónimo única y exclusivamente a la violencia que ETA ejercía.
Por poner un ejemplo, basta con constatar la actitud de todas aquellas organizaciones políticas e instituciones que tanta contundencia ponían para rechazar las acciones de ETA y ahora sin embargo ante los constantes asesinatos provocados por la violencia machista, muchas de ellas tan solo aparecen para cubrir el expediente frente a los medios de comunicación.
¿Y en el terreno social? ¿Dónde se han quedado los discursos contra la violencia venga de donde venga? ¿Es que acaso no es violencia echar literalmente a familias enteras de sus casas,  mientras se salvan bancos y se protege a corruptos? Hay personas que ante este drama se han visto abocados a quitarse la vida.  
¿Y de cara a la resolución definitiva del conflicto y sus consecuencias? Pues bien, todos los días se siguen conculcando leyes y derechos humanos a los presos y presas vascas, miles de kilómetros por recorrer cada semana por parte de familiares y amigos, tremendos esfuerzos físicos y económicos para hacer frente a la dispersión, palizas, aislamiento… y muertes en la carretera.  Y para redondear “su paz” siguen manteniendo los juicios políticos, la persecución, los controles o la práctica de la venganza. Si no el intento de provocar por activa o por pasiva la vuelta al enfrentamiento armado.
¿Qué quiere decir esto? Pues simple y llanamente que para algunos y algunas ahora todo esto no significa nada. Que esta violencia no les crea mayores prejuicios o problemas “morales”. Que los dirigentes políticos ya pueden ir a dormir con la conciencia tranquila… que se pueden vanagloriar vendiendo haber logrado “su paz”.
Pero muchos y muchas aún en este país no estamos dispuestos a dejar de denunciar allá donde haga falta el ejercicio de la violencia y por tanto la ausencia aún de una paz real.

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