jueves, 30 de abril de 2015

POSTA BIDEZKO BOTOA

a) Eskaera – Maiatzaren 14ra arte
Eskaera egiteko inprimakiak posta-bulegoan eskuratu ahal dira. Bestela, EH Bilduko ordezkariren bati eskatu.
Inprimakia bete eta sinatu ondoren, posta-bulego batean aurkeztu behar da, pertsonalki. Ezinbestekoa da posta bidezko botoa eman nahi duen pertsona identifikatzea, nortasun agiria aurkeztuta, eskaera egiten duena bera dela ziurtatzeko.
OHAR GARRANTZITSUA: Posta bidezko botorako eskaera eginda, EZIN DA dagokion mahaian bozkatu

b) Dokumentazioa jaso etxean – Maiatzaren 4tik 17ra
Correosek dokumentazio guztia Hautesle Erroldaren Bulegora bidaliko du eta honek dokumentazio hau bidaliko du (posta ziurtatuaren bidez) inprimakian ezarritako helbidera edo erroldan agertzen den helbidera:
•    Boto-paperak eta gutun-azalak.
•    Errolda-ziurtagiria.
•    Bozkatzea tokatuko litzaiokeen mahaiaren helbidea agertzen den gutun-azal bat.
•    Azalpen-orria.
Dokumentazio zuzenean jaso behar du eskaera egin duenak, horretarako bere nortasuna ziurtatuz. Etxean ez balego, dagokion posta-bulegora joan beharko luke pertsonalki jasotzeko.

c) Botoa hauteskunde-mahaira bidaltzea – Maiatzaren 4tik 20ra
Behin dokumentazioa jasota:
•    Boto-paper bakoitza dagokion gutun-azalean sartu behar da. Gero, gutun-azalak itxi.
•    Itxita dauden gutun-azalak eta Errolda Ziurtagiria bozkatzea tokatuko litzaiokeen mahaiaren helbidea daraman gutun-azalean sartu behar dira.
•    Gutun-azal hori posta ziurtatuaren bidez bidali behar da, maiatzaren 20a baino lehen.

OHAR GARRANTZITSUA: Gutun arruntez bidalitako botoa, gutun ez ziurtatua, boto baliogabea izango da.

GAIXO ETA EZINDUEN KASUAN

Kasu honetan, eskaera gaixo dagoen edo ezinduta dagoen pertsonaren ordezkariak egin behar du eskaera.

PROZEDURA

1.- Ordezkariak ahalorde notariala behar du. Doakoa da, eta notariotza batean eskuratu ahal da. Dokumentazio hau aurkeztu behar da:
•    Ezindua den pertsonaren NANa
•    Gaixoaren ordezkari den pertsonaren NANa
•    Mediku ziurtagiria, botoa eman nahi duen pertsona ezin dela posta-bulegora joan egiaztatzen duena (EH Bilguneetan eta Medikuen Elkargo Ofizialean eskuratu ahal da eredua, doan)
•    Posta bidezko botoa eskatzeko agiria, gaixo dagoen pertsonaren eta honen ordezkariaren datuak jasoko dituena. Dokumentazioa jasotzeko, ordezkariaren helbidea jarri behar da. Inprimakia ordezkariak sinatu behar du.
2.- Notarioak gaixoa bisitatuko du eta ahalorde notariala egingo dio ordezkariari.
Ahalorde notarial hau doakoa da.
3.- Ordezkaria Correosetik pasako da botoa tramitatzera. (Posta bidezko boto arrunta egiteko bide bera). Aurkeztu beharreko dokumentazioa:
•    Gaixo dagoen pertsonaren eskaera-agiria.
•    Mediku ziurtagiria
•    Ahalorde notariala

4.- Correosek bidaltzen duen dokumentazioa ordezkariak jaso behar du zuzenean, horretarako bere nortasuna ziurtatuz. Etxean ez balego, dagokion posta-bulegora joan beharko luke pertsonalki jaso dezan. Hortik aurrera, prozedura arruntean egin behar dena egin behar du.


VOTO POR CORREO

a) Solicitud – hasta el 14 de mayo
Los impresos para solicitar el voto por correo se pueden recoger en las Oficinas de Correos y en los EH Bilgunes.
Una vez cumplimentado y firmado el impreso, debe entregarse en cualquier oficina de correos. La persona que quiere votar por correo debe entregarlo personalmente, acreditando su identidad con el DNI, para comprobar que la persona que lo solicita es quien dice ser.

NOTA IMPORTANTE: una vez entregada la solicitud de voto por correo NO se podrá votar en mesa.

b) Recepción de la documentación en el domicilio – del 4 al 17 de mayo
Correos remitirá toda la documentación a la Oficina del Censo Electoral y esta envía por correo certificado al domicilio indicado o, en su defecto, al que figure en el censo:
•    Las papeletas y sobres de votación.
•    El certificado de inscripción en el censo electoral.
•    Un sobre en el que figurará la dirección de la mesa donde le correspondería votar.
•    Una hoja explicativa.
Esta documentación debe ser recogida personalmente, previa acreditación de la identidad. Si no estuviese en su domicilio, tendrá que ir personalmente a recogerla a la oficina de correos correspondiente.

c) Envío del voto a la mesa electoral – del 4 de al 20 de mayo.
Una vez recibida la documentación:
•    Introducir cada papeleta en su sobre de votación y cerrar el sobre
•    Introducir los sobres de votación cerrados y el certificado de inscripción censal en el sobre dirigido a la mesa electoral que le corresponda.
•    Remitir toda la documentación por correo certificado antes del 20 de mayo.

NOTA IMPORTANTE: El voto emitido por correo ordinario, no certificado, es nulo.

PERSONAS ENFERMAS O CON ALGUNA DISCAPACIDAD

En este caso, la solicitud la presenta una persona en representación de la persona enferma o discapacitada.

PROCEDIMIENTO

1.- Acudir a la notaría para obtener un poder notarial por medio de una persona autorizada presentando la siguiente documentación:

•    DNI de la persona imposibilitada
•    DNI de la persona que la representa
•    Certificado médico oficial que acredite que la persona imposibilitada no puede acudir personalmente a la Oficina de Correos (el impreso se puede obtener de manera gratuita en los EH Bilgunes y en el Colegio Oficial de Médicos).
•    Impreso de solicitud del voto por correo, con todos los datos de la persona imposibilitada y los de su representante, indicando en la solicitud el domicilio de la persona representante. Este impreso ha de ser firmado por la persona representante.

2.- El notario o notaria realizará una visita a la persona imposibilitada para hacer la comprobación y extender el poder notarial a favor de la persona representante. Este poder notarial individual es gratuito.

3.- La persona representante presentará la solicitud en Correos (igual que en el voto por correo ordinario). Documentación:
•    impreso de solicitud del voto por correo de la persona enferma o discapacitada
•    certificado médico
•    poder notarial

4.- Correos enviará la documentación para votar a la persona representante, quien deberá acreditar su identidad al recibirla. Si no estuviera en casa, deberá pasar por la oficina de correos. A partir de aquí, los pasos son los mismos que los del voto por correo ordinario.

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